Univé MijnGemak - Inloggen klanten:

Inloggen Wachtwoord aanvragen
Bel met onze klantadviseurs: 0900 - 9220 (2 ct/min)

Vragen

Hieronder vindt u het overzicht van de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Algemeen

Voor wie is Univé MijnGemak bedoeld?

Voor iedereen met een Univé zorgverzekering.

Ik heb nog geen zorgverzekering bij Univé. Toch wil ik graag profiteren van de diensten van Univé MijnGemak. Als ik nu een zorgverzekering bij Univé afsluit, kan ik dan direct gebruikmaken?

Ja.

Mogen mijn gezinsleden ook gebruikmaken van de diensten van Univé MijnGemak?

Ja. Als iemand in het huishouden een Univé zorgverzekering heeft, mogen alle leden van het huishouden Univé MijnGemak benutten. Inwonende kinderen mogen dus ook gebruik maken van Univé MijnGemak. Voor uitwonende kinderen geldt, dat ze zelf een Univé zorgverzekering moeten hebben, op hun eigen woonadres.

Is Univé MijnGemak in heel Nederland beschikbaar?

Ja. Voor zorgverzekerden van Univé.

Welke gegevens krijgen dienstverleners van mij?

De dienstverleners die u hebben benaderd voor een aanvraag, kunnen hun interesse doorgeven voor het uitvoeren van de door u gevraagde dienst. Zodra een dienstverlener aangeeft interesse te hebben in uw aanvraag, ontvangt hij uw persoonlijke gegevens (adres, telefoonnummer en e-mailadres), zodat hij u kan benaderen voor verdere afstemming. Dienstverleners die geen interesse hebben in het uitvoeren van de dienst, ontvangen uw persoonlijke gegevens niet. U ontvangt bericht zodra een dienstverlener uw aanvraag accepteert of afwijst.

Wat als ik niet tevreden ben over een dienstverlener?

Als u niet tevreden bent over een dienstverlener kunt u dit telefonisch of per e-mail aangeven bij Univé MijnGemak.

Hoe zorg ik dat de e-mails van Univé MijnGemak niet in mijn ongewenste mail terechtkomen?

Om ervoor te zorgen dat de e-mails van Univé MijnGemak niet als spam worden gezien dient u ons in uw e-mailaccount aan uw veilige lijst toevoegen. Bij Hotmail doet u dit op de volgende wijze: Ga naar "opties". Ga nog een keer naar “Opties” (boven “Aanmelden bij Hotmail”). Ga naar “Veilige en geblokkeerde afzenders”. Ga naar “Veilige afzenders” en voeg unive@mijngemak.nl toe aan uw veilige afzenders.

Aanvraag

Zijn de dienstverleners gekwalificeerd?

Alle particuliere en bedrijfsmatige dienstverleners van LekkerLeven zijn uitvoerig gescreend op hun professionaliteit en betrouwbaarheid. Na een telefonisch selectieproces worden alle dienstverleners persoonlijk bezocht door onze Accountmanagers. Na goedkeuring worden zij opgenomen in ons systeem. Bedrijven moeten ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel, in het bezit zijn van een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering en zijn bij voorkeur aangesloten bij een Branche-organisatie. Particuliere dienstverleners hebben werkervaring in de opgegeven diensten, zijn in het bezit van een aansprakelijkheidsverzekering en zijn niet in aanraking geweest met justitie.

Hoeveel dienstverleners kan ik voor een aanvraag selecteren?

Voor elke aanvraag kunt u meerdere dienstverleners benaderen, met een maximum van vijf dienstverleners per aanvraag. Voor het daadwerkelijk uitvoeren van een dienst kunt u slechts één dienstverlener kiezen.

Ik heb twee dienstverleners nodig voor één klus, kan dit met één aanvraag?

Nee, wanneer u meerdere dienstverleners nodig heeft om de klus voor u uit te voeren, dient u twee aanvragen in te dienen.

Er zijn geen dienstverleners beschikbaar voor een dienst die ik wil afnemen.

Als er geen dienstverleners worden getoond, raden wij u aan de zoekfilters minder scherp te zetten of uw datavoorkeur aan te passen. Mocht dit geen resultaten opleveren, neem dan telefonisch contact met ons op.

Waarom kan ik niet binnen twee werkdagen een dienstverlener laten reageren of een dienst laten uitvoeren?

Dienstverleners hebben twee werkdagen de tijd om op uw aanvraag te kunnen reageren. Mocht u een spoedvraag hebben of een calamiteit, neem dan contact met ons op. Dan wordt er direct actie ondernomen.

Ik heb vier dienstverleners benaderd maar tot op heden nog geen reactie van hen ontvangen.

Wanneer dienstverleners niet reageren binnen de door u gegeven reactietermijn, komt er bij onze BemiddelingService een signaal. Wij zullen contact opnemen met de door u gekozen dienstverleners en indien nodig nemen wij contact met u op over de voortgang van de aanvraag.

Ik vind de dienstverleners bij nader inzien niet geschikt voor mijn aanvraag.

U kunt zelf de aanvraag op elk gewenst moment wijzigen en zo dus de eerder geselecteerde dienstverleners afwijzen en nieuwe dienstverleners selecteren. De afgewezen dienstverleners ontvangen automatisch een e-mail met de afwijzing.

Kan ik mijn aanvraag wijzigen?

Ja, u kunt nadat u uw aanvraag heeft ingediend, nog wijzigingen aanbrengen. De door u geselecteerde dienstverleners worden automatisch van deze wijzigingen op de hoogte gesteld.

Kan ik mijn aanvraag intrekken?

Ja, u kunt, nadat u uw aanvraag heeft ingediend, uw aanvraag intrekken. De door u geselecteerde dienstverleners worden automatisch op de hoogte gesteld van de annulering van uw aanvraag.

Financieel

Wanneer moet ik mijn rekening betalen?

Na een geleverde dienst zal een particuliere dienstverlener een dienstenbon invullen en door u laten ondertekenen. Dit kan middels een papieren dienstenbon maar ook digitaal. Als u dienstenbonnen graag digitaal wilt goedkeuren, kunt u dit bij ons aangeven. U ontvangt dan voortaan een e-mail als de dienstverlener een dienstenbon aan u wil aanbieden. U kunt de dienstenbon dan digitaal beoordelen. Als u een papieren dienstenbon accordeert zal de dienstverlener deze insturen en ontvangt u van ons een factuur namens de dienstverlener. Deze dient u binnen 14 dagen te betalen. Als u een digitale dienstenbon accordeert, kunt u direct via automatische incasso of Ideal betalen. U ontvangt dezelfde dag nog een factuur per e-mail.

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

Afgenomen diensten kunt u betalen via iDEAL of automatische incasso. Als u wilt dat wij de betaling voor afgenomen diensten automatisch incasseren van uw rekening, kunt u een Machtigingsformulier Europese Incasso bij ons vragen.

Waarom kan ik niet met acceptgiro betalen?

De (IBAN)acceptgiro wordt uiterlijk 1 januari 2019 afgeschaft. In aanloop naar deze ontwikkeling maken wij met ingang van 1 oktober 2013 geen gebruik meer van de acceptgiro. U kunt uw betalingen voldoen via iDEAL, eigen (periodieke) overschrijving of automatische incasso.

Bel mij terug

Vul hieronder uw naam, telefoonnummer en eventuele toelichting in. De mogelijkheid om u direct terug te bellen is beschikbaar op maandag t/m vrijdag tussen 8.00 uur en 17.30 uur. Vult u buiten deze tijden dit formulier in, dan bellen wij u de eerstvolgende werkdag terug.

Velden met een (*) zijn verplicht

Ik heb een klacht

U ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie.

Velden met een (*) zijn verplicht

Stuur een bericht

U ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie.

Velden met een (*) zijn verplicht

Wachtwoord aanvragen

U wilt een (nieuw) wachtwoord aanvragen. Vul hieronder het e-mailadres in dat bij ons bekend is. Wij zullen u dan een wachtwoord per e-mail toesturen. U kunt direct met dit wachtwoord inloggen en deze indien gewenst op uw persoonlijke pagina wijzigen. Heeft u nog niet eerder gebruik gemaakt van onze dienstverlening? Activeer dan eerst uw account!

Velden met een (*) zijn verplicht
E-mailadres: *