Hieronder vindt u het overzicht van de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.
Voor iedereen met een Univé zorgverzekering.
Ja.
Ja. Als iemand in het huishouden een Univé zorgverzekering heeft, mogen alle leden van het huishouden Univé MijnGemak benutten. Inwonende kinderen mogen dus ook gebruik maken van Univé MijnGemak. Voor uitwonende kinderen geldt, dat ze zelf een Univé zorgverzekering moeten hebben, op hun eigen woonadres.
Ja. Voor zorgverzekerden van Univé.
De dienstverleners die u hebben benaderd voor een aanvraag, kunnen hun interesse doorgeven voor het uitvoeren van de door u gevraagde dienst. Zodra een dienstverlener aangeeft interesse te hebben in uw aanvraag, ontvangt hij uw persoonlijke gegevens (adres, telefoonnummer en e-mailadres), zodat hij u kan benaderen voor verdere afstemming. Dienstverleners die geen interesse hebben in het uitvoeren van de dienst, ontvangen uw persoonlijke gegevens niet. U ontvangt bericht zodra een dienstverlener uw aanvraag accepteert of afwijst.
Als u niet tevreden bent over een dienstverlener kunt u dit telefonisch of per e-mail aangeven bij Univé MijnGemak.
Om ervoor te zorgen dat de e-mails van Univé MijnGemak niet als spam worden gezien dient u ons in uw e-mailaccount aan uw veilige lijst toevoegen. Bij Hotmail doet u dit op de volgende wijze: Ga naar "opties". Ga nog een keer naar “Opties” (boven “Aanmelden bij Hotmail”). Ga naar “Veilige en geblokkeerde afzenders”. Ga naar “Veilige afzenders” en voeg unive@mijngemak.nl toe aan uw veilige afzenders.
Alle particuliere en bedrijfsmatige dienstverleners van LekkerLeven zijn uitvoerig gescreend op hun professionaliteit en betrouwbaarheid. Na een telefonisch selectieproces worden alle dienstverleners persoonlijk bezocht door onze Accountmanagers. Na goedkeuring worden zij opgenomen in ons systeem. Bedrijven moeten ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel, in het bezit zijn van een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering en zijn bij voorkeur aangesloten bij een Branche-organisatie. Particuliere dienstverleners hebben werkervaring in de opgegeven diensten, zijn in het bezit van een aansprakelijkheidsverzekering en zijn niet in aanraking geweest met justitie.
Voor elke aanvraag kunt u meerdere dienstverleners benaderen, met een maximum van vijf dienstverleners per aanvraag. Voor het daadwerkelijk uitvoeren van een dienst kunt u slechts één dienstverlener kiezen.
Nee, wanneer u meerdere dienstverleners nodig heeft om de klus voor u uit te voeren, dient u twee aanvragen in te dienen.
Als er geen dienstverleners worden getoond, raden wij u aan de zoekfilters minder scherp te zetten of uw datavoorkeur aan te passen. Mocht dit geen resultaten opleveren, neem dan telefonisch contact met ons op.
Dienstverleners hebben twee werkdagen de tijd om op uw aanvraag te kunnen reageren. Mocht u een spoedvraag hebben of een calamiteit, neem dan contact met ons op. Dan wordt er direct actie ondernomen.
Wanneer dienstverleners niet reageren binnen de door u gegeven reactietermijn, komt er bij onze BemiddelingService een signaal. Wij zullen contact opnemen met de door u gekozen dienstverleners en indien nodig nemen wij contact met u op over de voortgang van de aanvraag.
U kunt zelf de aanvraag op elk gewenst moment wijzigen en zo dus de eerder geselecteerde dienstverleners afwijzen en nieuwe dienstverleners selecteren. De afgewezen dienstverleners ontvangen automatisch een e-mail met de afwijzing.
Ja, u kunt nadat u uw aanvraag heeft ingediend, nog wijzigingen aanbrengen. De door u geselecteerde dienstverleners worden automatisch van deze wijzigingen op de hoogte gesteld.
Ja, u kunt, nadat u uw aanvraag heeft ingediend, uw aanvraag intrekken. De door u geselecteerde dienstverleners worden automatisch op de hoogte gesteld van de annulering van uw aanvraag.
Na een geleverde dienst zal een particuliere dienstverlener een dienstenbon invullen en door u laten ondertekenen. Dit kan middels een papieren dienstenbon maar ook digitaal. Als u dienstenbonnen graag digitaal wilt goedkeuren, kunt u dit bij ons aangeven. U ontvangt dan voortaan een e-mail als de dienstverlener een dienstenbon aan u wil aanbieden. U kunt de dienstenbon dan digitaal beoordelen. Als u een papieren dienstenbon accordeert zal de dienstverlener deze insturen en ontvangt u van ons een factuur namens de dienstverlener. Deze dient u binnen 14 dagen te betalen. Als u een digitale dienstenbon accordeert, kunt u direct via automatische incasso of Ideal betalen. U ontvangt dezelfde dag nog een factuur per e-mail.
Afgenomen diensten kunt u betalen via iDEAL of automatische incasso. Als u wilt dat wij de betaling voor afgenomen diensten automatisch incasseren van uw rekening, kunt u een Machtigingsformulier Europese Incasso bij ons vragen.
De (IBAN)acceptgiro wordt uiterlijk 1 januari 2019 afgeschaft. In aanloop naar deze ontwikkeling maken wij met ingang van 1 oktober 2013 geen gebruik meer van de acceptgiro. U kunt uw betalingen voldoen via iDEAL, eigen (periodieke) overschrijving of automatische incasso.